Hallo ik ben Linda

Je hebt al van alles geprobeerd. En tóch sta je nog op dezelfde plek. Dat weet ik. Want ik heb precies hetzelfde doorgemaakt

Linda van Lima, holistisch en Nei therapeut voor vrouwen die zichzelf terugvinden

Ik ben Niet de therapeut die het allemaal op orde heeft en je van een afstandje begeleidt. Maar iemand die zelf weet hoe het is om vast te zitten, eromheen te werken, door te ploeteren en toch niet verder te komen.

Ik was 17 toen ik bij de landmacht ging. Niet vanuit een roeping, maar omdat school me niet meer paste en ik mijn rijbewijs wel makkelijk zou halen. Wat ik niet had verwacht: ik vond er iets wat ik op school nooit had gekend. Kameraadschap. Mensen die voor elkaar instaan, elk met zijn eigen kracht.

Want op school was ik veel gepest. Ik had geleerd om alles alleen te doen, om niet te veel op anderen te leunen. Bij de landmacht mocht ik iets anders leren.

Ik deed twee uitzendingen. Bosnië in 2005, Afghanistan in 2006. Zwaar. Maar ook vormend. Ik ontdekte dat ik goed met mezelf kan zijn. Dat ik van nature nieuwsgierig ben en oplossingsgericht. Eigenschappen die ik als kind ergens had weggesloten en daar, in het meest onwaarschijnlijke landschap, langzaam terugvond.

En toen werd ik zwanger van mijn oudste dochter.

De paniekaanvallen die alles veranderden

Het begon in de auto. Eerst een beetje onrustig. Maar al snel daarna echte paniekaanvallen.

Ik negeerde het zo’n zeven jaar lang. Als conducteur bij de NS had ik een prima reden om de auto te laten staan. Ik vond oplossingen. Ik werkte eromheen. Ik paste mijn leven aan.

Maar intussen zocht ik ook. Psycholoog. EMDR. Reiki. Een rijangstcoach. Al die begeleiders hebben mij wijzer gemaakt. Echt. Maar angstvrij in de auto stappen, naar elke bestemming, dat lukte niet. En dat bleef knagen.

Ik ben er inmiddels mee aan de slag en heb geen paniekaanvallen meer. Maar ik ga mezelf ook niet mooier voordoen dan ik ben: ik blijf mezelf hierin uitdagen. Elke dag opnieuw. Want dat is hoe dit werkt. Niet één keer aanpakken en klaar. Maar stap voor stap, eerlijk met jezelf.

Hoe ik hier terechtkwam

Toen mijn relatie stukliep was het zijn keuze. Maar ik wist dat er voor mij ook iets te leren viel. Ik ben te goed om bij iemand te zijn die niet bij mij wil zijn. Hoe pijnlijk ook, ik ben meer waard dan dat.

In de tijd die volgde leerde ik mezelf opnieuw kennen. Wat ik leuk vind. Waar ik blij van word. Wie ik ben als ik niet alleen maar voor anderen leef.

Ik stopte bij de NS en begon de massagetherapieopleiding. En precies daar ging een deur open die ik niet had verwacht. Niet alleen de deur naar een nieuw vak, maar ook naar onverwerkte emoties die ik jarenlang netjes had weggesloten.

Via mijn opleider leerde ik NEI therapie kennen. Ik deed sessies, ik ervaarde het zelf. En ik merkte iets wat ik bij al die andere methodes had gemist: de vraag “en hoe nu verder?”

Bij massage en therapie kwamen dingen omhoog. Het zenuwstelsel kon tot rust komen. Maar de verbinding naar het echte leven erna, naar blijvende verandering, die miste ik. NEI gaf me dat. Zachter dan EMDR. Meer vanuit verbinding. En dieper dan wat ik ooit had gevonden.

In 2020 begon ik mijn therapeutenopleiding. In 2023 rondde ik mijn NEI opleiding af. Inmiddels werk ik zes jaar in dit vak.

Wat je van mij kunt verwachten en wat niet

Ik neem jouw aap niet over.

Dat is misschien niet wat je wil horen. Maar het is eerlijk.

Ik laat je zien waar jouw aap zit. En hoe jij hem zelf kunt aanpakken. NEI therapie is krachtig. Soms lost één consult al iets op. Maar als je echt diepgewortelde patronen wilt doorbreken, de dingen die je leven al jaren bepalen, dan kost dat tijd. En eerlijkheid tegenover jezelf.

Wat ik wél doe: zorgen dat jij in de sessie volledig jezelf kunt zijn. Geen oordeel over jouw keuzes, je gedachten, je verhaal. Dat voel je. En precies daarin zit de kracht. Jij kunt 100% eerlijk zijn, tegen mij en dus ook tegen jezelf.

Ik kijk ook verder dan je gedachten en gevoelens. Ik geloof dat lichaam en geest onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Je darmen zijn je tweede brein. Als die niet optimaal werken, heeft je lichaam het moeilijker om te verwerken wat er in een sessie loskomt. Daarom test ik na een consult wat jouw lichaam als extra ondersteuning nodig heeft. Dat kan een voedingssupplement zijn, bachbloesem, celzouten of iets anders. Alles afgestemd op jou.

Geen standaard lijstje. Geen one size fits all. Gewoon kijken wat jij nodig hebt.

Wie ik ben buiten de praktijk

Ik ben moeder van twee dochters, geboren in 2011 en 2013. Ze zitten inmiddels op de middelbare school, midden in de puberteit. Ik doe dit werk ook voor hen. Zodat zij niet de patronen meenemen die ik ooit onbewust heb meegedragen.

Verder ben ik gek op klussen. Ik word blij van hout en gereedschap. Vroeger deed ik aan wedstrijdzwemmen, schoonspringen en waterpolo. Hardlopen doe ik met een haat-liefdeverhouding, maar het maakt mijn hoofd altijd leeg.

Mensen die mij kennen zeggen dat ik grappig ben, direct en eerlijk. Dat ik soms hard ben maar altijd vanuit liefde. Dat ik niet bang ben om te zeggen wat gezegd moet worden, ook als dat even schuurt. Ik ben geen zachte heelmeester. Maar ik ben wel een hele lieve.

Muurtje latexen bij vrienden

Je hebt niets te verliezen. Alleen jezelf terug te vinden.

Plan een gratis kennismakingsgesprek en voel zelf of het klopt. Geen druk, geen pitch. Gewoon een eerlijk gesprek.

Stel hier direct jouw vraag!